Blogg

Våra konsulter berättar
Anna Nilsson

Konsult, kundtjänstmedarbetare,

konsult”Jag sökte ett extraarbete som kundtjänstmedarbetare vid sidan av mina studier. Jag fick jobbet och den tjänst som bara skulle vara extra har nu övergått i en tillsvidareanställning, vilket jag är mycket glad över. Direkt jag började arbeta som kundtjästmedarbetare kände jag att det var rätt. Det var inget jag hade sysslat med tidigare, men jag trivdes väldigt bra med mina arbetsuppgifter och det kändes roligt att gå till jobbet och träffa arbetskamraterna. Mina arbetsuppgifter består av att hantera inkommande telefonsamtal och svara på mail från kunder som har frågor gällande någon av våra tjänster eller produkter. Jag ger den information som de behöver och försöker svara på deras frågor så gott jag kan.”

vanjaVanja Danielsson

Konsult, teknisk supporter
”Jag har alltid varit tekniskt intresserad och när jag såg att Ace Custom sökte medarbetare till tjänsten som teknisk supporter blev jag genast intresserad. Då arbetade jag som städare, men var väldigt ivrig till att ge mig in i en annan bransch, därför passade jobbet som teknisk supporter utmärkt och tillslut så fick jag det. Det jag gillar mest med mitt arbete är att få arbeta med det jag är intresserad av. Det är roligt när kunder ringer in och har tekniska problem som man försöker lösa. Man får använda hjärnan mycket och det gillar jag. Det är mycket givande när man lyckats lösa ett svårt problem. ”

fredrikFredrik Skoglund

Konsult. säljare

”Ett säljjobb var något jag länge hade strävat efter, förmodligen eftersom flera av mina släktingar har arbetat med att sälja och de har trivts så bra med det. För Ace Custom började jag arbeta för ett år sedan för ett företag där jag säljer diverse företagstjänster. Jag har kontakt med kunder främst via telefon och försöker skapa hållbara affärsrelationer. Det roligaste med att sälja är att man får prata med många olika människor och få insyn i hur de företagen arbetar. Jag gillar att försöka hitta enkla lösningar på svåra problem. Ibland är det klurigt att förstå vad kunden har för behov och vad som är den bästa lösningen, men det brukar alltid lösa sig och då känner jag verkligen att jag gjort ett bra arbete!”