Vi på Ace Custom

Vi på Ace Custom

Acecustom finns i ett flertalet städer i Sverige med ett huvudkontor i Stockholm.Totalt har  vi ca 3000 medarbetare som arbetar som konsulter ute hos våra kunder runt om i hela Sverige. Vi är ett relativt nystartat företag, men har växt stadigt sedan starten 2012, och fortsätter att växa än idag. Alla våra rekryterare har arbetat med kundservice och har därav en god förståelse av vad det innebär. De har arbetat med rekrytering i många år och har mycket goda kunskaper. De är experter på att hitta rätt person till rätt tjänst, vilket också är det mål som vi alltid strävar efter i vårt arbete. För oss är det viktigt att processen går till på ett kvalitetssäkert och smidigt sätt  Vi är inte nöjda förrän både våra kunder och medarbetare är det. Som tur är så är våra rekryterare mycket kompetenta och gör alltid ett utmärkt arbete. Här nedan kan du läsa om två av våra rekryteringschefer och deras upplevelser av att arbetet på Ace Custom.

Sofia Marklund

Rekryteringschef på Ace Custom i Stockholm

sofia”Jag har arbetat hos Ace Custom som rekryterare sedan starten 2012, men har arbetat med rekrytering i 8 år. Jag har altid trivts med det arbetet, men kände att jag ville utvecklas och testa andra vägar. Därför började jag arbeta på Acecustom. Det kändes spännande att börja arbeta hos ett helt nystartat företag. Jag har fått vara med ända sen dess och byggt upp Acecustom vilket jag är mycket stolt över. Det har varit väldigt givande och utvecklande och jag lär mig saker än idag.

Det roligaste med mitt arbete är att jag får träffa mycket folk, att se människors potential till arbete och utveckling samt skapa nya möjligheter.  Även om det ibland kan vara utmanande att få alla pusselbitar på rätt plats så är det alltid värt det i slutändan. Det är oerhört givande att se att våra kunder blivit nöjda och de anställningar samt personaluthyrningen de gjort via oss blivit lyckade. Då är Acecustos mål nått, rätt person till rätt arbete.”

Thomas Granström

Rekryteraringschef på Ace Custom i Lund.

gary_d-_cohn_president_and_chief_operating_officer_at_goldman_sachs”Jag arbetade länge med olika arbeten inom kundservice, men började senare jobba med rekrytering eftersom det var något jag alltid hade velat göra. Hos Acecustom har jag arbetat i två år. Eftersom jag jobbat länge med kundservice har jag god förståelse för de allra flesta typer av kundsericearbeten. Jag är mycket glad över de erfarenheterna eftersom de kunskaper jag fått inom området har kommit till god nytta i rekryteringsarbetet.

För mig som rekryterare är det oerhört viktigt att kunna förstå människor och deras personligheter. Varenda person är unik och kan bidra med arbetskraft på ett eller annat sätt. Därför anser jag att det är viktigt för en rekryterare att inse att ingen personlighet är bättre än någon annan, utan det handlar bara om att hitta den rätta platsen. Det är en väldigt viktig princip jag följt under hela min karriär inom rekryterings- och bemanningsbranchen. Dessutom är det betydande med mångfald på arbetsplatsen och flera av samma personlighetstyp  är oftast inte att föredra om man vill skapa ett framgångsrikt företag. Eftersom jag har ett passionerat intresse för människor och deras personligheter är jag en av de ansvariga som är utbildad för att utföra personlighetstester på Ace Custom.”